söndagen den 26:e juni 2011

Virkad väska!

Jag blev så sugen på en somrig väska och bestämde mig för att virka en. Letade upp ett mönster på garnstudio, men det slutade med att jag gjorde en massa ändringar för att få det precis som jag ville ;) Mönstret jag utgick ifrån finns HÄR  På min väska gjorde jag botten lite större, virkade fler varv sk "popcornmönster" än vad som angavs och gjorde axelbandet mycket längre, tyckte det blev bättre så!

Jag fäste även ett spänne över öppningen för att göra väskan lite mer "inbrottssäker" ;) Tyckte det såg lite tråkigt ut och virkade också en picotkant runt hela spännet... :)

Det var roligt att virka popcornmönster, även fast det tog lite tid. Helt klart värt mödan eftersom det blir väldigt dekorativt!

// Kram Elsa

Ps. vill även tacka alla som läser här då och då för fina kommentarer! Det värmer verkligen och driver mig att fortsätta blogga :)

5 kommentarer:

  1. Fredrik Bredberg26 juni 2011 10:37

    Va fin den blev :D Du är så duktig älskling <3

    SvaraRadera
  2. Monika Bredberg26 juni 2011 13:22

    Gud va du är duktig :D den är jättefin :) ägget var väldigt gullig

    SvaraRadera
  3. Men så fin! Så fräscht med vitt! Vet du, det mönstret har jag också samlat på mig, men inte kommit mig för att göra ännu. Din är toppen! =)

    SvaraRadera
  4. wow, så fin och somrig väska!

    SvaraRadera